Skip to main content

KENAPA MANUSIA HANYA ADA SEKEPING HATI ?



Aku termenung memikirkan sesuatu perkara , 
Aku memikirkan tentang anggota badan yang
telah dianugerahkan oleh ALLAH S.W.T . 
Sememangnya Tuhan telah menganugerahkan 
manusia dengan mempunyai dua belah kaki 
untuk manusia ciptaannya dapat melangkah 
dengan sempurna , dua belah tangan untuk 
manusia memegang , dua belah telinga untuk 
mendengar , dua belah mata untuk melihat .
TETAPI hanya menganugerahkan manusia 
sekeping hati , kenape sekeping ? Tertanya
tanya dalam kebingunggan, kenapa anggota 
lain lengkap sifatnya ek ? sememangnya 
inilah yang membangkitkan kebingunggan 
padaku sewaktu dahulu , sewaktu aku 
tersesat tak mengenal CINTA yg sesungguhnya 
amat indah .Sekarang ini , baru aku sedar 
disebalik apa yang aku pernah fikirkan 
dahulu itu ada makna tersembunyi dan 
telah ku memahaminya dengan begitu jelas . 
Sebenarnya sebab Tuhan mengurniakan kita 
dengan hanya sekeping hati itu adalah kerana
Tuhan telah menganugerahkan sekeping lagi 
hati itu kepada seseorang dan mahu kita 
mencarinya dengan bijak kerana orang yang 
telah dipilih-NYA itulah yang bakal menyinari 
dan membawa kebahagiaan untuk kita . 
Itulah Cinta !! . Aku harap suatu saat aku
akan menemukan sekeping lagi hati ini.
seseorang insan yang tulus mencintai aku.



Comments

MohdAzam said…
Bertuah ada satu hati, kalau satu hati disakiti, rasanya pun memang menyakitkan...

bayangkan kalau dua hati...

sakitnya pun double...

ini bila kita fikir secara negatif






tapi bagi optimist...

oh, kalau dua hati, I might want to find two heart
sukri said…
sweetnyaa....huhu....
i like10x..
Si ComOt said…
thanks all .. ni la jawapan luahan dari saye , hope u all like , its true k . follow me taw